Šta je potrebno za napredak deteta?
1. Kontinuiran rad
Kontinuiran rad je neophodan zato što je deci sa kojom radimo potreban veći broj ponavljanja da bi nešto usvojili i kako ne bi zaboravili ono što smo naučili.
2. Saradnja učitelja, pratnje i stručnog lica
Dete provodi najviše vremena u školi i ako tamo radi adekvatno, mnogo brže može da unapredi svoje veštine. Učitelj u velikom broju slučajeva ne može da se adekvatno posveti detetu sa smetnjama u razvoju, jer je u učionici još 30 učenika, ali pratilac može da sprovede ono što učitelj zada kao zadatak. Stručno lice i učitelj treba da budu u dosluhu kako bi se dogovarali oko gradiva koje dete treba da usvoji.
3. Rad u školi i kod kuće
Ono što dete uradi u školi, još jednom treba da prepiše ili uradi kod kuće.
4. Poverenje roditelja
Roditelji su važan deo tima i ako zadobijete njihovo poverenje, a oni usput vide da dete napreduje, menjaće i oni svoje ustaljene navike koje loše uticu na dete.
5. Imati cilj i postaviti etape koje nas vode do ostvarenja istog
Kada vidimo dete i procenimo njegove mogućnosti, mi moramo imati kratkoročne i dugoročne ciljeve. Moramo znati gde želimo da dete bude posle 5 do 10 tretmana, gde se vidi i prvi napredak ako se radi kvalitetno, ali i želju gde ga vidimo za par godina napornog rada. Cilj mora da se podeli u etape kako bi izvršili evaluaciju svakog koraka koji smo odradili. Kada su koraci dobro postavljeni lakše stižemo do cilja.